Смутът през последните няколко седмици, предизвикан от тази глобална пандемия, промени живота на много хора. Много от тях изгубиха работата си и всички сме принудени да се самоизолираме и да спрем да правим толкова много неща, които винаги сме приемали за даденост.

Докато пиша този материал, на хората в Обединеното кралство им се нареди да останат в домовете си и да излизат само за основни продукти и да избягват струпването на групи от повече от двама. В много други страни това беше въведено преди седмици.

Макар че тази промяна в начина, по който ръководим живота си, е трудна за мнозина, за мен това е нормално. В една обичайна седмица ще приключа своя един ден работа, след което другите ми социални взаимодействия се ограничават до обиколка из магазините за пресни зеленчуци.

Това ограничено взаимодействие вече е сведено до нула.

Единствената причина да излизам от вкъщи сега е да се проветря на чист въздух и може би да се разходя за кратко в опит да съхраня мобилността, която не съм загубил засега.

Дори и така, положението ми се промени малко, затова се старая да използвам следните седем стратегии, които да ми помагат да се адаптирам към един още по-изолиран свят.

Следвайте рутинни процедури

Изкушаващо е да разглеждаме това време като възможност за почивка и бих Ви простил, ако отделите няколко дена за кратка ваканция, но тя не трябва да продължава дълго. Дайте си кратка почивка, но след това трябва да се върнете към правилно пореден ден.

Простите неща като събуждане в 8 часа в продължение на пет дни от седмицата и отделянето на два дни за уикенд ще Ви помогнат да запазите чувството за нормалност. Обядвайте и вечеряйте по време, в което обичайно се храните, и избягвайте да похапвате излишни мезета и лакомства.

Преобличайте се и си оправяйте леглото

Въпреки че няма да се виждате с никого, забелязал съм, че за умственото ми състояние е важно всяка сутрин да си оправям леглото, да си взимам душ и да се преобличам. Психологически това ми помага да правя разлика между свободно и работно време. Нагласата ми е по-добра и усещам, че съм постигнал нещо.

След като си оправя леглото, вече съм изпълнил първата ми задача за деня. Това може да е дребно постижение, но предопределя правилно останалата част от деня.

Занимавайте се с проект

Ако настоящата ситуация е повлияла на заетостта Ви, от решаващо значение е да разполагате с нещо, върху което да се съсредоточавате всеки ден. Всички се надяваме, че ситуацията ще се подобри и че страните ще съумеят да възобновят икономическата дейност сравнително скоро, но докато чакаме, трябва да правим нещо продуктивно и проактивно.

Няма ли някой непознат език или умение, което искате да научите? Искате ли да минете онлайн курс по програмиране? Или просто някоя задача вкъщи, която все сте отлагали, защото времето никога не е стигало за нея? Е, сега е моментът. Прицелете в дадена ден, за да осмислите деня си!

За да постигнем нова цел, аз се старая да използвам техниката SMART за поставяне на цели Има много онлайн ресурси, които обясняват как да правите това ефективно.

Грижете се за своето психично здраве

Вероятно тази криза да въздейства на психичното Ви здраве и трябва да внимавате това да не прерасне в проблем.

Правя няколко неща, за да поддържам психичното си здраве в добра форма. Първото е медитация. Медитирам от години, почти всеки ден в продължение на 10-20 минути. Споделил съм техниката за картографиране на тялото в личния си блог. Отнема едва около 12 минути и е чудесен начин, по който изчиствам съзнанието си. След като медитирам, пиша в дневника си, защото това ми помага да обмислям по-добре. (Публикувал съм това в Amazon, ако искате да погледнете.)

Ето някои ключови неща, върху които обичам да размишлявам:

За какво съм благодарен?

Какъв е планът ми за остатъка от деня?

Какви са целите и стремежите ми в живота?

Какво се случи вчера и какво изпитвам днес в тази връзка?

За какво мисля сега?

Също така обичам да си записвам всички емоционални мисли, които може да са изплували по време на медитацията.

Физическо здраве

Физическото Ви здраве е също толкова важно, колкото и психичното. Физическите упражнения са от съществено значение, но трябва да подходите творчески в условията на социална дистанция. Има много онлайн ресурси, които предлагат планове за упражнения, така че имате разнообразие от възможности да намерите нещо подходящо за Вас.

Бихте могли също така да използвате това като възможност да подобрите диетата си и да се опитате да се отървете от някои свои лоши навици. Твърде много пици и газирани напитки не са полезни за Вас, а сега имате шанс да експериментирате в кухнята. Отделете време да намерите хубави рецепти, при които да можете да направите всичко от начало до край.

Аз самият се забавлявах по този начин и сега вече нямам нужда от рецепти. Вместо това ги използвам за вдъхновение и отправна точка, а после измислям нещо по свой вкус. Ако се получи нещо вкусно, чувствам, че съм постигнал нещо (печените сладки картофки са НЕВЕРОЯТНИ). Е, разбира се, имал съм и неуспехи. Веднъж използвах печени чушки в оцет вместо в обикновени печени чушки и съсипах празничната вечеря за рожден ден, но това е част от процеса на учене.

Подхождайте разумно при използване на социалните медии

Бъдете внимателни със социалните медии. Това може да бъде чудесен начин за взаимодействие с другите и връзка с приятели, но също така и богат източник на лоша информация и отрицателно настроение.

Лесно е негативизмът да накара човек да се свие в миша дупка и да изгуби няколко часа за нищо. От моя опит е важно да ограничите времето си в Twitter, Facebook и т.н. Определяйте колко време ще отделяте на социалните медии и използвайте таймер, за да го ограничавате.

Не забравяйте да се забавлявате

Оставих това за последно, защото искам да приключа с нещо положително. Важно е да си оставяте време и за забавление. Може да гледат сериал, да четете книга или да се занимавате с творчески дейности, които обичате, като рисуване или дървообработка. Може даже да използвате конзола за игри.

Забавлението не е нужно да е свързано с разходи. Тъй като дълго време живеех с малки доходи, използвам местната библиотека, за да вземам електронни книги и списания, вместо да ги купувам. Това е страхотен ресурс и е безплатен! И всеки има някой молив вкъщи, така че защо не се опитате да рисувате?

Друга възможност е да излезете виртуално на кафе с някого. Разберете се за точно време, използвайте софтуер за видеоразговори и „се срещнете“ на по чашка кафе. Седнете удобно и си поприказвайте. Можете дори да стигнете по-високо ниво и дори да приказвате с няколко приятели в същото време. Имаме голям късмет да живеем във време, в което имаме достъп до такива технологии.

Последната мисъл

Несъмнено тези времена ни поставят пред съответните предизвикателства и не винаги ще е лесно. Ще се притеснявате за своето здраве и безопасност. Вероятно ще настъпят и финансови притеснения. Да, правителството използва думи като „изолация“ и „дистанция“, но единствено, за да Ви предпази от този вирус.

Изолацията не означава самота.

Всички сме изправени пред това по едно и също време. Вие не сте сами.

 

Ресурси във връзка със статията:

Verywellmind.com. (2020). Smart Goals for Lifestyle Change. [Интелигентни цели за промяна в начина на живот] https://www.verywellmind.com/smart-goals-for-lifestyle-change-2224097

 

NPS-US-NP-00614 АПРИЛ 2020 Г.

 

Лицето (лицата), писал(и) и създал(и) съдържанието, и чиито изображения са включени в тази статия, са получили възнаграждение от Teva Pharmaceuticals за своя принос. Съдържанието отразява мнението на автора и не отразява непременно становището на Teva Pharmaceuticals. По същия начин Teva Pharmaceuticals не преглежда, не контролира, не влияе, нито одобрява съдържание, свързано с уебсайтовете на сътрудници или социални мрежи. Това съдържание е предназначено за информационни и образователни цели и не трябва да се счита за медицински съвет или препоръка. Консултирайте се с квалифициран медицински специалист за диагностика и преди да започнете или да изменяте лечебен режим.

Това съдържание първоначално е публикувано от Teva на уебсайта Life Effects, където можете да откриете още статии и съдържание за американски и европейски читатели.

Само за жители на САЩ: https://lifeeffects.teva/us/

Само за жители на Европа: https://lifeeffects.teva/us/